Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Contract de comercializare a pachetelor de servicii calatorie - Persoane juridice


CONTRACT DE COMERCIALIZARE A
PACHETELOR DE SERVICII CALATORIE
Nr.             din                    ,



I. PARTILE CONTRACTANTE: 

1.1. Argo Travel Services S.R.L., cu sediul în Loc. Oradea, Str. Beiusului, Nr. 26A, Jud. Bihor, Email: office@argotravel.ro, cod de înregistrare fiscală RO48488365, inregistrată la Registrul Comerțului sub numărul J5/1823/2023, titulară a Licenței de Turism nr. 2857/ 14.12.2023 pentru Agenția de Turism, CONT RO38BACX0000002532467000 reprezentată prin Viorel Ciprian Goian, in calitate de Director General/Administrator, denumită în continuare sau AGENTIA.
Si
1.2. Societatea__________________________, cu sediul in ________________, str. _________________, nr. _______________________________, bl. ____________, scara _________________________, et. _____________________, ap. _______________ inregistrata la Registrul Comertului sub nr. __________________, avand CUI ___________________, reprezentata prin administrator ___________________________, in calitate de Beneficiar al pachetelor de servicii turistice pentru calatorii identificati in cuprinsul Anexei 1 la prezentul Contract, in calitate de si denumit in continuare Turist/Calator.

Parțile au convenit la incheierea prezentului contract cu respectarea urmatoarelor clauze:

II. OBIECTUL CONTRACTULUI 
2.1. Il constituie vânzarea de catre Agentie, in calitate de agentie de turism Organizatoare, a pachetului de servicii de calatorie a unui serviciu de calatorie si/sau a unor servicii asociate inscrise in voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de excursie, alt inscris anexat prezentului contract si eliberarea documentelor de plata si calatorie. In acest caz, agentia are calitatea de Organizator, conform prevederilor legale in vigoare. 
2.2. Intermedierea de catre AGENTIE, care actioneaza ca si agentie de turism Intermediara, conform prevederilor legale in vigoare si contractelor incheiate de catre AGENTIE cu alte agentii de turism Organizatoare, (in aceasta situatie agentia de turism Organizatoare, alta decat Argo Travel Services S.R.L., va fi denumita pe tot parcursul prezentului contract Organizatorul), a pachetului de servicii de calatorie constituit de catre Organizator, inscris in voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de excursie, Bonul de comanda, alt inscris anexat prezentului contract si eliberarea documentelor de plata si calatorie.
2.3. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția Beneficiarului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a călătorului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, respectiv dacă prezentul contract prezentat călătorului în modalitățile prevăzute mai sus, conține informațiile prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative. Fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de călător.
2.4. Caracteristicile pachetului de servicii de calatorie sunt prezentate in oferta/bon de comanda, iar acestea sunt parte integranta a acestui contract.

III. INCHEIEREA CONTRACTULUI

3.1. Contractul se incheie, dupa caz, in momentul semnarii lui sau a bonului de comanda, care este parte integranta a contractului, de catre beneficiar sau prin acceptarea conditiilor contractuale de servicii de calatorie, inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin telefon si/sau mijloace electronice. Se considera acceptare a conditiilor contractuale de servicii de calatorie, in cazul celor achizitionate la distanta prin telefon sau mijloace electronice: 
a) Exprimarea acordului beneficiarului prin transmiterea catre Agentie a unui mesaj electronic de pe adresa de e-mail declarata de beneficiar ca adresa de corespondenta/contact, in acest caz beneficiarul accepta expres comunicarea documentelor pe cale electronica la adresa de e-mail __________________; 
b) Exprimarea acordului verbal, in cadrul conversatiei telefonice purtate de catre beneficiar cu un reprezentant al Agentiei, cu conditia ca conversatia telefonica sa fie inregistrata, iar beneficiarul a fost de acord cu inregistrarea conversatiei telefonice; 
c) Exprimarea acordului prin achitarea de catre beneficiar a contravalorii pachetului de servicii de calatorie in baza facturii emise de Agentie; 
3.2. Pentru procesarea unei rezervari de servicii de calatorie, Agentia poate solicita un avans de pana la 90 % din pretul pachetului sau plata integrala a contravalorii pachetului, in functie de data la care beneficiarul solicita serviciile.
3.3. In cazul in care, cu acordul beneficiarului, prezentul contract este pus integral la dispozitia acestuia sub forma de catalog, pliant, alte inscrisuri, site-ul Agentiei sau alte mijloace de comunicare electronica (e-mail, fax etc.), obligatia de informare a calatorului este considerata indeplinita prin inscrierea acestei informatii in Bonul de comanda, oricare dintre documentele de calatorie sau documentele fiscale furnizate beneficiarului de Agentie, nefiind necesara incheierea in forma scrisa pe suport hartie a contractului privind pachetul de servicii de calatorie. 
3.4. Informatiile privind statele pe teritoriul carora este decretata stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt publice si pot fi consultate accesând http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, beneficiarul si calatorul inteleg sa contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor avertizari, atentionari sau alerte, aduse totodata la cunostinta si de catre agentia de turism.
3.5. Informatiile furnizate beneficiarului inainte de incheierea contractului privind detaliile pachetului de calatorie, formeaza parte integranta a contractului si nu pot fi modificate decat prin acordul explicit al partilor contractante.
3.6. Contractul inceteaza de drept odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii de calatorie inscris in documentele de calatorie.

IV. PRETUL CONTRACTULUI 

4.1. Pretul total al pachetului/ serviciului de calatorie este de _________________, inclusiv toate taxele, comisioanele, marja/remuneratia Agentiei, tarifele si alte costuri suplimentare suportate de Agentie. Daca pretul nu este specificat mai sus, in prezentul contract, atunci acesta este specificat in Bonul de comanda, alte documente de calatorie, cataloage, pliante, alte inscrisuri puse la dispozitie beneficiarului, site-ul Agentiei, alte mijloace de comunicare electronica si/sau pe factura.
4.2. Pentru serviciile de rezervare a pachetelor de servicii de calatorie proprii sau dupa caz de intermediere a pachetelor de servicii de calatorie ale altor agentii se turism organizatoare, Beneficiarul datoreaza si se obliga sa plateasca Agentiei remuneratia/comisionul care este prevazuta in Bonul de comanda / factura / contract. Remuneratia/comisionul se plateste in orice situatie (inclusiv in situatii de forta majora sau caz fortuit), pentru serviciile de rezervare sau de intermediere a pachetelor de servicii de calatorie, efectuate in conformitate cu prezentul contract/Bonul de comanda.
4.3. La incheierea contractului, Agentia poate solicita plata unui avans din pretul pachetului achizitionat, sau dupa caz, plata integrala, conform conditiilor mentionate in oferta transmisa electronic si/sau conform conditiilor ofertelor prezentate pe site-ul Agentiei, sau potrivit Bonului de comanda. Platile se pot face in EUR/RON. Pentru platile in lei, acestea se calculeaza folosind cursul de schimb valutar BNR + 2%.
4.4. Platile se pot face direct la sediul Agentiei, prin virament sau depunere direct in conturile Agentiei. In cazul in care plata pachetului de servicii de calatorie se face prin virament sau depunere, in conturile bancare ale Agentiei, beneficiarul poate opta pentru una din urmatoarele modalitati de plata: 
Plata in conturile Agentiei deschise la Unicredit Bank prin virament sau prin depunere directa in conturile Agentiei: 
- pentru plati in LEI: RO38 BACX 0000 0025 3246 7000
- pentru plati in EUR: RO11 BACX 0000 0025 3246 7001
4.5. Conditiile de plata difera in functie de tipul pachetului de servicii de calatorie achizitionat, de tipul de oferta si vor fi trecute in contract sau in anexele aferente acestuia, adica in informatiile precontractuale care fac parte intergranta din acest contract.
4.6. Nerespectarea de catre Beneficiar a termenelor de plata da dreptul Agentiei sa solicite penalitati de interziere in cuantum de 1% din suma datorata/zi, sa rezilieze contractul fara notificare prealabila si sa solicite despagubiri pentru daunele suferite, neabsolvand beneficiarul de obligatia platii.
4.7. In situatia contractarii serviciilor de calatorie in regim early booking (in continuare EB), reducerea este inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice modificare a contractului, solicitata de Beneficiar, determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului conform ofertei standard.
4.8. In cazul in care beneficiarul doreste sa efectueze plata catre agentie prin transfer bancar pentru serviciile achizitionate, toate costurile bancare vor reveni partii care initiaza plata, respectiv beneficiarului.
4.9. Preturile pachetelor de servicii calatorie pot fi marite de Agentia de turism organizatoare numai in cazul cresterii costurilor specifice pentru carburanti sau a altor surse de energie, taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie impuse de parti terte ce nu sunt direct implicate in executarea pachetului si in cazul cresterilor legate de cursul de schimb relevant. Cresterea pretului nu se poate realiza mai tarziu de 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului, Agentia de turism organizatoare avand obligatia de a trimite beneficiarului o notificare privitoare la cresterea pretului insotita de o justificare si un calcul. In cazul in care cresterea pretului este mai mare de 8% din pretul pachetului, beneficiarul poate inceta contractul.
4.10. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, Agentia de turism organizatoare este constransa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie privitoare la destinatie, transport, locatie, servicii de masa, vizite/excursii sau nu poate indeplini cerintele speciale ale beneficiarului ori propune sa mareasca pretul pachetului cu mai mult de 8%, calatorii au posibilitatea ca, intr-un termen de 2 zile calendaristice, sa accepte modificarea propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare. In cazul in care beneficiarul nu transmite un raspuns privind acceptarea sau solicitarea de incetare a contractului in termenul indicat, modificarea se considera acceptata de catre beneficiar. In acest caz de incetare a contractului Agentia de turism organizatoare va rambursa toate platile efectuate de beneficiar, intr-un termen ce nu poate fi mai mare de 14 zile de la data incetarii contractului. In cazul in care inceteaza contractul privind pachetul de servicii de calatorie, beneficiarul poate accepta un alt pachet, atunci cand acesta este oferit de Agentia de turism organizatoare, daca este posibil, de o calitate echivalenta sau superioara.
4.11. In cazul in care modificarile aduse serviciilor de calatorie sau contractului cu privire la pachetul de servicii de calatorie sau pachetul de substitutie oferit in schimbul pachetului initial si acceptat de beneficiar au ca efect scaderea calitatii serviciilor de calatorie sau scaderea costurilor, beneficiarul are dreptul la o reducere corespunzatoare.

V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE AGENTIEI DE TURISM

5.1. Agentia de turism organizatoare se obliga sa depuna toate eforturile pentru asigurarea serviciilor contractate.
5.2. Agentia de turism organizatoare isi rezerva dreptul sa modifice sau sa anuleze programul turistic in anumite cazuri in care executarea a devenit imposibila din cauza de forta majora sau din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare care se produc la locul de destinatie sau in vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ executarea pachetului de servicii de calatorie sau care afecteaza semnificativ transportul calatorilor la destinatie cum ar fi: calamitati naturale, epidemii/pandemii, miscari sociale, greve, razboaie, schimbari politice, intarzieri, anulari sau inchideri temporare ale traficului rutier, feroviar, aerian sau naval, fara a notifica turistii daca acestea intervin intr-un interval de timp prea scurt pentru a anunta toti participantii. Aceleasi situatii pot determina schimbarea tipului sau categoriei mijloacelor de transport ori a unitatilor de cazare.
5.3. In cazul anularii calatoriei de catre Agentia Organizatoare din motive precum cele enumerate exemplificat mai sus, sau cand beneficiarul sau calatorul renunta la calatorie, dupa ce Agentia Organizatoare l-a informat asupra modificarilor intervenite, Agentia Organizatoare va restitui suma platita de beneficiar retinand o taxa de serviciu de 10% din valoarea contractului, taxa care reprezinta contravaloarea muncii depuse pana la acel moment in beneficiul beneficiarului (cautarea variantelor de vacanta, contactarea partenerilor interni sau externi, discutii, negocieri, inclusiv cu beneficiarul/calatorul, intocmirea si semnarea contractului si a documentelor de calatorie, operatiuni de incasare si de plati etc.). Restituirea pretului catre beneficiar se va face in termen de 30 zile de la incetarea contractului privind pachetul de servicii turistice.
5.4. Pentru modificarile sau anularile facute de Agentia Organizatoare din aceste motive, nu se datoreaza beneficiarului nicio despagubire suplimentara pretului rambursat. De asemenea, in situatia in care beneficiarul/calatorul renunta la calatorie dupa ce Agentia Organizatoare a fost nevoita din cauzele de mai sus, enumerate exemplificativ, sa modifice tipul sau categoria mijloacelor de transport, ori unitatile de cazare, aceasta datoreaza agentiei de turism penalitati, conform prezentului Contract. Neprezentarea la imbarcare, refuzul de imbarcare sau alte asemenea situatii nu dau dreptul beneficiarului/calatorului de a cere restituirea pretului platit.
5.5. In cazul anularii calatoriei turistice din cauze de forta majora sau caz fortuit (calamitati naturale, epidemii/pandemii, miscari sociale, greve, razboaie, schimbari politice, intarzieri, anulari sau inchideri temporare ale traficului rutier, feroviar, aerian sau naval, instituiri de restrictii de calatorie de catre autoritatile nationale romane sau straine ori de cele internationale etc,), Agentia Organizatoare va putea, alternativ restituirii sumei platite de beneficiar (in conditiile mentionate mai sus), sa ofere acestuia vouchere valorice (note de credit) pe intreaga suma achitata, care sa poata fi folosite pentru cumpararea altor produse turistice ale Agentiei Organizatoare. De asemenea, tot alternativ, beneficiarul va putea opta pentru schimbarea perioadei de calatorie si mentinerea celorlalte caracteristici ale pachetului turistic, in functie si de conditiile stabilite de furizorul de servicii turistice (hotel, transportator, alt furnizor) ori disponibilitatea acestuia, ori eventuale diferente de pret.
5.6. Argo Travel Services S.R.L. va solutiona prompt (max 30 zile), prin reprezentantii sai, eventualele reclamatii ale calatorilor in cazul in care detine calitatea de Agentie Organizatoare sau va transmite prompt (max. 3 zile) reclamatiile catre Agentia Organizatoare in cazul in care detine calitatea de Agentie Intermediara in relatia cu beneficiarul/calatorul.
5.7. In cazul plecarilor de grup, in situatia necompletarii numarului minim de calatori, Agentia Organizatoare va informa beneficiarul, eventual precum si in cazul in cazul in care subscrisa nu detine calitatea de Agentie Organizatoare, prin intermediul Agentiei Intermediare, in termenul stabilit legal sau contractual, iar ulterior, va putea propune solutii alternative in conditii similare de transport si cazare.
5.8. In cazul situatiilor de OVERBOOKING, Agentia Organizatoare va pune la dispozitia beneficiarului /calatorilor spatii de cazare similare ca si categorie si conditii de confort, iar in cazul in care nu se pot asigura decat spatii de categorie inferioara Agentia Organizatoare va rambursa diferenta de pret.
5.9. Agentia Organizatoare poate modifica hotelurile mentionate in oferta cu altele similare sau de categorie superioara, fara ca aceasta schimbare sa afecteze tariful platit de client.
5.10. Clasificarea unitatilor de cazare este data de autoritatile in domeniu din tara de destinatie si este exclusa orice raspundere a Agentiei Intermediare sau a Agentiei Organizatoare pentru eventuale pretentii ale beneficiarului generate de diferente intre asteptarile sale si conditiile oferite de hotel.
5.11. Eventualele neconcordante intre clasificarea oficiala a unitatii de cazare (cu tot ceea ce presupune aceasta: dimensiuni camere, dotari, facilitati hotel, servicii suplimentare etc.) si asteptarile beneficiarului nu pot duce in nicio circumstanta si pentru niciun motiv la suportarea de despagubiri de catre Agentia de turism intermediara sau organizatoare si nici nu pot servi beneficiarului ca motiv de reziliere a contractului; in ipoteza in care, totusi, beneficiarul reziliaza contractul din astfel de motive, Agentia de turism intermediara sau cea organizatoare nu poate fi obligata la restituirea pretului si/sau la plata vreunei penalitati/despagubiri catre beneficiar. In astfel de situatii, beneficiarul are optiunea de a se adresa fie hotelului respectiv, fie autoritatii publice din tara respectiva care a acordat clasificarea hoteliera sau care are atributii de control in privinta respectarii standardelor de calitate la nivelul clasificarii hoteliere respective. 
5.12. Argo Travel Services S.R.L. se obliga sa verifice informatiile actualizate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe al Romaniei www.mae.ro si de a informa beneficiarul despre toate cerintele la data contractarii calatoriei. 
5.13. Argo Travel Services S.R.L., fie ca este Agentie Organizatoare sau Agentie Intermediara, caz in care nici Agentia Organizatoare nu isi asuma nici o obligatie si nu raspunde fata de clientii acesteia cu privire la obtinerea vizelor turistice, pentru a beneficia de serviciul/ pachetul de servicii turistice. 
5.14. In situatia in care programul turistic a fost realizat, nu se pot pretinde daune sau penalizari si nici rambursarea pretului.
5.15. Agentia de turism organizatoare nu este raspunzatoare pentru erorile de rezervare imputabile beneficiarului sau cauzate de circumstante inevitabile si extraordinare.
5.16. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, agentia de turism organizatoare este constransa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie ce fac obiectul prezentului contract sau nu poate indeplini cerintele speciale ale beneficiarului, pe care in prealabil le acceptase, sau propune sa mareasca pretul pachetului cu mai mult de 8%, beneficiarul are posibilitatea ca, intr-un termen de 2 zile calendaristice sa accepte modificarea propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare. In cazul lipsei unui raspuns in termenul mentionat mai sus, se considera ca beneficiarul a acceptat modificarile propuse de agentia de turism organizatoare si nu mai poate inceta contractul sau solicita vreo despagubire. In cazul in care modificarile aduse contractului privind pachetul de servicii de calatorie au drept consecinta scaderea calitatii sau a costului pachetului, beneficiarul are dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului.
5.17. In cazul in care beneficiarul inceteaza contractul privind pachetul de servicii de calatorie din motivul indicat in cuprinsul pct. 5.16., acesta poate accepta un alt pachet, atunci cand acesta este oferit de agentia de turism organizatoare, daca este posibil, de o calitate echivalenta sau superioara.
5.18. Agentia de turism organizatoare va informa beneficiarul, in scris, cu privire la modificarile propuse si impactul acestora asupra pretului pachetului. Atunci cand e cazul va comunica beneficiarului si pachetul de substitutie oferit si pretul acestuia.
5.19. Agentia de turism organizatoare poate modifica in cazul circuitelor sau croazierelor ordinea vizitelor din program.
5.20. In intelesul prezentului contract se considera comunicare facuta in scris inclusiv comunicarea facuta prin posta electronica (email).
5.21. Agentia de turism organizatoare nu raspunde pentru amanarile sau intarzierile de orice fel determinate de indeplinirea formalitatilor solicitate de reprezentantele tarilor de destinatie sau tranzitate, cum ar fi eliberarea vizelor cu intarziere si nu datoreaza daune pentru eventualele prejudicii produse beneficiarului/calatorului de aceste intarzieri. Totodata, agentia de turism nu raspunde pentru intarzierile inregistrate in timpul derularii programului turistic din motive ce nu-i sunt imputabile, cum ar fi intarzierea curselor aeriene, conditii meteorologice nefavorabile, formalitati vamale etc.
5.22. Este exclusa raspunderea Agentiei organizatoare pentru eventualele daune rezultate ca urmare a pierderii legaturilor, intalnirilor comerciale etc.
5.23. Agentia Organizatoare isi rezerva dreptul de a opera modificari in ceea ce priveste ora sau locul de imbarcare, in functie de parteneri sau conditiile de trafic, si vor fi anuntate imediat ce Agentia de turism organizatoare este informata la randul sau de catre Transportator.
5.24. In conditiile in care decolarea avionului de la punctul de origine sau din orice alt punct de pe ruta zborului (in cazul escalelor) este intarziata si daca Transportatorul (operatorul de transport aerian contractat) este raspunzator de aceasta intarziere, asistenta calatorilor va fi acordata potrivit prevederilor Regulamentului CE 261/2004 al Parlamentului European.
5.25. In situatia in care din motive meteo zborurile au intarzieri sau nu pot fi efectuate in baza orarului comunicat de Agentia de turism organizatoare, zborurile respective sunt anulate si/sau reprogramate cand conditiile meteo permit operarea in siguranta a zborurilor. In aceste situatii compania aeriana ce opereaza zborul, Agentia de turism organizatoare si Agentia de turism intermediara vor informa pasagerii in conformitate cu legea romana, precum si cu prevederile Regulamentului CE 261/2004 al Parlamentului European. 
5.26. In cazul achizitionarii unui pachet de servicii turistice avand in componenta si asigurarea transportului pe cale aeriana, transportatorul aerian, fara a cere acordul agentiei de turism care deruleaza programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agentia nu este raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa in programul turistic. Pentru aceste intarzieri, compania aeriana este obligata sa asiste turistii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotararea Guvernului nr.1.912/2006. Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra in competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentand contractul intre pasager si transportator. 

VI. DREPTURILE SI OBLIGATIILE BENEFICIARULUI/CALATORULUI 

6.1. Beneficiarul are obligatia sa efectueze plata in cuantumul si in termenele indicate in documentele precontractuale, contract, bon comanda, factura transmise de catre agentie.
6.2. Beneficiarul are dreptul la o informare corecta si completa cu privire la pachetul de servicii oferit de Agentia de turism organizatoare, inclusiv cu privire la pretul acestuia, astfel incat sa nu fie posibile interpretari echivoce. Totodata Beneficiarul are obligatia transmiterii acestor informatii si Calatorului. Beneficiarul si Calatorul declara ca au primit aceste informatii in perioada precontractuala.
6.3. Pretul, continutul si programul pachetului de servicii pot fi descrise si in pliante, brosuri etc, anexe acestui contract. Agentia de turism organizatoare nu raspunde pentru prestarea defectuoasa a serviciilor specificate in sectiunea : "PRETUL NU INCLUDE", acestea fiind optionale si prestate de catre partenerii locali ai Agentiei de turism organizatoare sau de catre alti prestatori.
6.4. Beneficiarul are dreptul sa poata incheia asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accident, etc. precum si asigurare de calatorie - tip storno.
6.5. Beneficiarul are dreptul sa faca cunoscut agentiei de turism organizatoare solicitarile sale speciale in perioada precontractuala, urmand a fi incluse in contract, daca sunt acceptate de agentia organizatoare. Nicio cerinta speciala a Beneficiarului nu se considera acceptata daca nu este inscrisa in contract sau in anexe ale acestuia.
6.6. Beneficiarul are obligatia sa verifice documentele de calatorie (bilete, asigurari etc.) precum si alte documente eliberate de Agentia de turism organizatoare si sa retina toate informatiile furnizate de reprezentantii agentiei, indiferent de forma prezentarii (scris sau verbal).
6.7. Facultativ, beneficiarul are posibilitatea incheierii unui contract de asigurare, care sa acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenta care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidente, de boala sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.

VII. TRANSFERUL CONTRACTULUI CATRE UN ALT BENEFICIAR/CALATOR

7.1. Beneficiarul poate transfera contractul privind pachetul de servicii de călătorie unei persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile contractului respectiv, după ce notifică agenţia de turism organizatoare într-un termen rezonabil înainte de începerea executării pachetului, pe un suport durabil. Se consideră a fi transmisă într-un termen rezonabil notificarea cu cel puţin şapte zile înainte de începerea executării pachetului.
7.2. Agentia de turism organizatoare informeaza persoana care transfera contractul cu privire la costurile efective ale transferului.
7.3. Persoana care transfera contractul privind pachetul de servicii de calatorie si persoana careia ii este transferat contractul raspund in solidar pentru achitarea soldului si a tuturor comisioanelor, tarifelor si altor costuri suplimentare generate de acest transfer.
7.4. In cazul in care agentia de turism organizatoare nu primeste in termenul stabilit de ea si comunicat persoanei care doreste sa transfere contractul sumele de bani aplicate procedurii de transfer, contractul se considera nemodificat (netransferat), iar neparticiparea calatorului la programul turistic nu ii da dreptul Beneficiarului de a solicita vreo rambursare de pret sau vreo despagubire.
7.5. Odata cu plata costurilor suplimentare cauzate de transferul contractului sau ulterior acestui moment dar pana la inceperea executarii serviciilor turistice, atat Calatorul cedent cat si cel care preia contractul se vor prezenta la unul din punctele de lucru ale Agentiei de turism organizatoare si vor semna rezilierea contractului initial si incheierea unuia nou. In situatia in care mijlocul de transport este avionul, cedarea contractului este conditionata de posiblitatea transferarii locului in avion, care depinde in mod exclusiv de compania aeriana.




VIII. PROCEDURA ATRIBUIRE LOC IN CAMERA DUBLA

8.1. In situatia in care beneficiarul a contractat pachetul de servicii turistice la un pret care are in vedere cazarea pe perioada sejurului intr-o camera dubla, iar acest lucru nu este posibil din cauza faptului ca turistul calatoreste singur sau impreuna cu un/alti turisti, dar care impreuna reprezinta un numar impar, beneficiarul/Calatorul/turistii accepta unul din urmatoarele mecanisme :
1. Partaje garantate – clientul achita o taxa fixa, nerambursabila, peste tariful initial al pachetului (care este determinat pentru un loc in camera dubla dar prezumand ocuparea de doi turistii a camerei duble); In conditiile acceptarii si achitarii acestui cost suplimentar, turoperatorul garanteaza ca ii va gasi un coleg(a) de camera sau, daca nu reuseste, turoperatorul va suporta suplimentul pentru camera single.
2. Partaje negarantate  –  turoperatorul va rezerva la hotel camera dubla, iar daca pana cu 30 zile inainte de plecare nu se mai inscrie nici o persoana de acelasi sex in partaj pe grupul din care face parte Calatorul in cauza, clientul isi asuma sa plateasca suplimentul de camera single.
8.2. Beneficiarul nu va putea, in nicio circumstanta se renunte la contract sau sa ceara rezilierea acestuia, pentru motive ce tin de plata unor sume suplimentare conform celor de mai sus. De asemenea, turoperatorul nu are nicio raspundere si nu va plati nicio compensatie pentru eventuale neintelegeri intre turistii care calatoresc singuri si care vor ocupa impreuna o camera dubla pe perioada sejurului.
8.3. Beneficiarul / Calatorul poarta intreaga raspundere pentru respectarea prevederilor legale privind regimul vizelor, al documentelor de calatorie, regimul vamal, sanitar etc. ale tarilor de destinatie sau tranzitate.




IX. CALATORIA MINORILOR

9.1. Copiii sub 18 ani care calatoresc singuri sau doar cu unul dintre parinti, vor trebui sa prezinte autoritatilor vamale acordul ambilor parinti sau al celui care nu-i insoteste (dupa caz), autentificat la notariat.
9.2. Daca minorul are varsta de pana la 14 ani, contractul se efectueaza si se semneaza de catre parinti, ca reprezentanti legali al minorului, sau de catre parintele caruia i s-a incredintat minorul, in cazul in care parintii sunt divortati. 
9.3. Daca minorul a implinit varsta de 14 ani, acesta semneaza contractul alaturi de catre parinti, ca ocrotitori legali al minorului, care il asista pe acesta si ii incuviinteaza actele, sau de catre parintele caruia i s-a incredintat minorul, in cazul in care parintii sunt divortati. 
9.4. In cazul in care parintii sunt divortati, pentru calatoria minorului sunt necesare urmatoarele documente: 
a) Hotararea judecatoreasca de incredintare a minorului, definitiva si irevocabila, in cazul in care minorul este insotit de parintele caruia i-a fost incredintat; 
b) Hotararea judecatoreasca de incredintare a minorului, definitiva si irevocabila si declaratia notariala privind acordul din partea parintelui caruia i s-a incredintat minorul (sau cel putin declaratia notariala), daca minorul este insotit de catre celalalt parinte (caruia nu i s-a incredintat minorul); 
c) Hotararea judecatoreasca de incredintare a minorului, definitiva si irevocabila si o declaratie notariala privind acordul din partea parintelui caruia i s-a incredintat minorul, privind insotirea copilului de catre o alta persoana majora, in cazul in care minorul calatoreste fara a fi insotit de parinti.



X. MODIFICARI, RETRAGERI, ANULARI

10.1. Beneficiarul are posibilitatea de a inceta contractul in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului, in schimbul achitarii penalitatii de incetare standardizate cuprinse in contract.
10.2. In cazul in care, dupa inceperea executarii pachetului, elemente importante ale pachetului / o parte semnificativa a serviciilor de calatorie nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, Agentia de turism organizatoare va oferi beneficiarului servicii alternative corespunzatoare, pe cat posibil echivalente sau de mai buna calitate, fara a implica plata unor costuri suplimentare.
10.3. In cazul in care beneficiarul inceteaza contractul privind pachetul de servicii de calatorie, acesta poate fi obligat sa plateasca agentiei de turism organizatoare o penalitate de incetare adecvata si justificabila.
10.4. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, Agentia de turism organizatoare anuleaza pachetul de servicii de calatorie sau inceteaza contractul, in cazurile in care numarul de persoane inscrise este mai mic decat numarul minim de persoane stabilit prin contractul privind pachetul de servicii de calatorie, numar de persoane care nu poate sa fie mai mic de 75 % din capacitatea mijlocului de transport (avion) sau din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare, beneficiarul are dreptul la rambursarea completa a tuturor platilor efectuate pentru pachet, Agentia de turism organizatoare nefiind raspunzatoare pentru plata unor despagubiri suplimentare. In aceste cazuri, agenţia de turism organizatoare îl înştiinţează pe beneficiar cu privire la încetarea contractului în termenul stabilit în contract, dar nu mai târziu de:
10.4.1. 20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de şase zile;
10.4.2. şapte zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două şi şase zile;
10.4.3. 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puţin de două zile;
10.5. Prin liberul lor acord de vointa, partile contractante stabilesc ca reprezinta o penalitate de incetare adecvata si justificabila cea solicitata de Agentia de turism organizatoare dupa cum urmeaza :
a) Contravaloarea avansului achitat, daca renuntarea se face cu minimum 60 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) Contravaloarea avansului la care se aduaga o penalitate de 20% din valoarea neachitata a pretului contractului, daca renuntarea se face in intervalul 59 - 30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) Contravaloarea avansului la care se aduaga o penalitate de 40% din valoarea neachitata a pretului, daca renuntarea se face in intervalul 29 - 16 zile calendaristice inainte de data plecarii;
e) l00% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 15 - 0 zile calendaristice inainte de data plecarii sau pentru neprezentarea la program.
10.6. Sunt exceptate pachetele turistice care au mentionate in oferta conditii speciale de inscriere/retragere, pentru care se vor aplica conditiile si penalitatile mentionate in acestea.
10.7. Exceptie de la aceaste conditii fac ofertele/rezervarile pentru care sunt mentionate explicit alte conditii de plata/anulare.
10.8. Pe parcursul desfasurarii programului turistic sau prestarii serviciilor turistice, beneficiarul poate renunta total sau partial la serviciile oferite; in acest caz el nu are dreptul la nicio rambursare sau despagubire.
10.9. In cazul in care beneficiarul invoca ca motiv al incetarii unilaterale a contractului motive medicale, rambursarea contravalorii pachetului de servicii turistice se va face de catre compania de asigurare, daca beneficiarul a incheiat o astfel de asigurare de calatorie de tip storno. 
10.10. Daca o parte semnificativa din serviciile de calatorie nu poate fi executata astfel cum s-a convenit in contract, agentia de turism organizatoare va oferi, fara costuri suplimentare pentru beneficiar, servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului, pe cat posibil echivalente sau de mai buna calitate decat cele specificate in contract, inclusiv in cazul in care intoarcerea beneficiarului/calatorului la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a convenit. In cazul schimbarii cazarii, se va oferi o alta unitate de cazare in aceeasi locatie sau zona, in cea mai apropiata varianta fata de cea initiala, disponibila la momentul respectiv. Atunci cand serviciile alternative propuse de agentia de turism organizatoare au drept consecinta un pachet de o calitate mai scazuta decat cea specificata in contractul privind pachetul de servicii de calatorie, beneficiarul va beneficia de o reducere adecvata a pretului, stabilita de agentie.

XI. RECLAMATII SI LITIGII, ASISTENTA BENEFICIARULUI/CALATORILOR SI RASPUNDEREA CONTRACTUALA

11.1. Beneficiarul are obligatia de a informa in scris, fara intarzieri nejustificate, agentia de turism in legatura cu orice neconformitate pe care o constata pe parcursul executarii unui serviciu de calatorie inclus in contractul privind pachetul de servicii de calatorie. Sesizarile efectuate dupa finalizarea executarii pachetului de servicii de calatorie si care vizeaza aspecte legate de derularea la fata locului a pachetului nu vor fi luate in considerare. Vor fi luate in considerare numai reclamatiile facute in nume personal. Nu vor fi acceptate reclamatiile facute in numele mai multor persoane.
11.2. Daca se constata ca rezervarea nu a fost achitata integral de beneficiar catre Agentie, se considera ca acesta nu si-a indeplinit propriile obligatii contractuale si nu poate pretinde indeplinirea celor ce revin celeilalte parti, astfel ca reclamatia nu va fi acceptata.
11.3. Nemultumirile beneficiarului/calatorilor privind pachetul de servicii si serviciile furnizate de partenerii locali ai Agentiei Organizatoare, vor fi aduse la cunostinta acestora imediat, in scris, in momentul constatarii inconvenientelor aparute, la fata locului. Reclamatia va fi transmisa imediat si Agentiei Intermediare, care o va transmite Agentiei Organizatoare spre solutionare. 
11.4. Agentia Intermediara sau Organizatoare nu poate fi facuta raspunzatoare in cazul in care paguba a fost cauzata de producerea unui/unor evenimente acoperite de polita de asigurare medicala de calatorie, care va fi incheiata la plecarea in calatorie sau de catre asigurarea de calatorie tip storno.
11.5. Calatorul sau persoanele care calatoresc cu acesta are cunostinta de faptul ca acestia sunt singurele persoane responsabile in mod independent pentru respectarea reglementarilor de siguranta in tara de destinatie a calatoriei si/sau a oricaror cerinte emise de autoritatile locale si/sau administrarea cazarii in tara de destinatie care sunt necesare pentru a preveni raspandirea oricarei boli si/sau infectii (inclusiv COVID-19) sau a altor pericole pentru sanatate sau siguranta. Beneficiarul si Calatorul a fost informat ca are posibilitatea sa incheie o asigurare voluntara cu privire la riscurile bolilor mentionate mai sus si/sau al altor pericole pentru sanatate.
11.6. In cazul in care unul din serviciile de calatorie nu se executa in conformitate cu contractul privind pachetul de servicii de calatorie, agentia de turism organizatoare, daca a fost informata conform procedurii de mai sus de beneficiar/calator, va remedia neconformitatea, cu exceptia unuia din urmatoarele cazuri:
  a) neconformitatea nu poate fi remediata;
  b) remedierea implica cheltuieli disproportionate, tinand cont de anvergura neconformitatii si de valoarea serviciilor de calatorie afectate.
11.7. In cazul in care, pentru astfel de motive, agentia de turism organizatoare nu remediaza neconformitatea, beneficiarul are dreptul la o reducere de pret. 
11.8. Agentia de turism organizatoare este absolvita de orice raspundere pentru neconformitatile despre care nu a fost informata imediat de catre turist si prin urmare nu a mai avut posibilitatea sa le remedieze pe parcursul sejurului.
11.9. Beneficiarul nu are dreptul la despagubiri pentru daune in cazul in care neconformitatea apare intr-una din urmatoarele situatii:
  a) este imputabila beneficiarului/calatorului;
  b) este imputabila unei parti terte care nu are legatura cu furnizarea serviciilor de calatorie incluse in contractul privind pachetul de servicii de calatorie si este imprevizibila sau inevitabila;
  c) este cauzata de circumstante inevitabile si extraordinare.
11.10. Prin prezentul contract partile, de comun acord, convin ca despagubirea care trebuie platita de agentia de turism organizatoare, atunci cand aceasta este datorata beneficiarului, nu poate depasi valoarea serviciilor turistice ale carui beneficiar este acesta.
11.11. In cazul unor divergente in legatura cu incheierea sau executarea prezentului contract, partile vor depune toate eforturile pentru rezolvarea amiabila a litigiului. 
11.12. Litigiile care nu pot fi solutionate pe cale amiabila vor fi solutionate pe cale judecatoreasca, instanta competenta fiind cea de la locul incheierii contractului, respectiv sediul agentiei de turism organizatoare.
11.13. Penalizarile echivalente cu pretul contractului se aplica si in cazul in care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, daca nu poate pleca in calatorie pentru ca nu are actele in regula sau daca este intors de la granita de catre politia de frontiera sau alte autoritati.
11.14. Agentia de turism intermediara sau organizatoare acorda asistenta beneficiarului/ calatorului aflat in dificultate prin (i) furnizarea de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale si asistenta consulara si (ii) efectuarea comunicarilor la distanta si sprijinirea beneficiarului/calatorului in gasirea unor servicii de calatorie alternative. Atunci cand beneficiarul/Calatorul este cel care a provocat situatia de dificultate in mod intentionat sau din propria neglijenta, Agentia de turism organizatoare are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenta.
11.15. Pentru contactarea agentiei de turism intermediare sau organizatoare, inclusiv pentru a solicita asistenta atunci cand se afla in dificultate sau sa reclame orice neconformitate sesizata in timpul executarii pachetului, beneficiarul/calatorul poate folosi urmatoarele date de contact:

Datele de contact ale Agentiei Organizatoare:
Denumire: Argo Travel Services S.R.L.
Sediu: str. Beiusului nr.26A, Oradea, jud. Bihor
Tel: 0743/795.355
Mail: office@argotravel.ro
CUI, nr. Inregistrare ORC: RO48488365, J5/1823/2023
Nr. licenta: 2857
Polita Asigurare nr.: IF-i 3895
Deschisa la: German Romanian Assurance S.A.
Valabilitate: 20.11.2024



XII. CLAUZE FINALE

12.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional incheiat intre partile contractante.
Contractul a fost incheiat azi, __/__/____, la sediul Argo Travel Services S.R.L., in 2 exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
Beneficiarul si Calatorul:Declar pe proprie raspundere ca am luat la cunostinta toate clauzele prevazute in prezentul Contract, in Anexele la Contract (Programul turistic, detaliile serviciilor turisitice, pret, alte informari) si sunt de acord cu ele.

Argo Travel Services S.R.L.,                                         Societatea _____________________
                                                           
__________________________                                Prin administrator _______________









ANEXA 1 la Contractul de comercializare a serviciilor/pachetelor de servicii turisitice nr. ...../...................
Calatorul/Calatorii ce vor benefica de serviciile turistice conform Contractului incheiat sunt urmatorii:
1. Domnul/Doamna                                                                                       ,domiciliat/domiciliata in                                                                                                                      posesor/posesoare al/a cartii de identitate seria nr.                     ,telefon                              , email ________
2. ....                                  









CLIENT (CALATOR),                                                                                    DATA:
Nume, prenume: 
_________________________________                                              __________________
Semnatura:
________________________________




ANEXA 2 a Contractului de comercializare a serviciilor/pachetelor de servicii turistice nr. ...../...................
NOTA DE INFORMARE A CALATORULUI
privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Conform cerinţelor Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date (GDPR), Argo Travel Services S.R.L., cu sediul in Oradea, str. Beiusului nr. 26A, cod unic de inregistrare RO48488365, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului cu nr. J5/1823/2023, cont bancar RO38BACX0000002532467000,  deschis la Unicredit Bank, reprezentata de administrator Viorel Ciprian Goian, are obligatia de a prelucra datele cu caracter personal in limitele legale, in scopul pentru care au fost colectate, in conditii de securitate si confidentialitate, cu respectarea principiului proportionalitatii si cu respectarea drepturilor legale ale clientului.
Datele cu caracter personal ale clientului (Calatorului) vizate sunt nume, prenume, data nasterii, locul nasterii, CNP, domiciliul, serie nr. pasaport/serie nr. CI, adresa de email, nr. telefon fix/mobil. Acestea  sunt prelucrate in scopul incheierii si executarii contractului, in baza prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) din GDPR si, sub rezerva exprimarii consimtamantului, in scopuri de publicitate si marketing, in baza prevederilor art. 6 alin. (1) lit. a) din acelasi act normativ.
Datele cu caracter personal ale clientului vor fi dezvaluite angajatilor societatii noastre, agentiilor de turism partenere, unitatilor de cazare si de servire partenere, companiilor de transport terestru, aerian sau naval partenere, precum si oricaror persoane fizice si juridice a caror participare este necesara in vederea executarii obligatiilor pe care ni le-am asumat fata de dumneavoastra. De asemenea, datele dumneavoastra cu caracter personal pot fi dezvaluite instantelor de judecata competenete, institutiilor si autoritatilor publice, executorilor judecatoresti competenti, expertilor, traducatorilor,  avocatilor, la solicitarea justificata a acestora.
Clientul isi exprima consimtamantul cu privire la prelucrarea de catre Argo Travel Services S.R.L. a datelor sale cu caracter personal pentru:
  Executarea contractului:                       Primirea de newslettere:
(se va bifa de către calator scopul pentru care isi dă acordul)
Datele dumneavoastra cu caracter personal vor fi stocate si prelucrate pe toata perioada executarii contractului, cat si pe perioada impusa de prevederile legale privitoare la arhivarea documentelor, respectiv pana la retragerea consimtamantului cu privire la prelucrarile efectuate in scop de publicitate.
In conformitate cu GDPR, aveti dreptul:
- de a solicita agentiei noastre, in ceea ce priveste datele dvs. cu caracter personal, accesul  la acestea, rectificarea sau stergerea acestora sau restrictionarea prelucrarii sau a dreptului de a va opune prelucrarii, precum si a dreptului la portabilitatea datelor;
- de a retrage consintamantul in orice moment, fara a afecta legalitatea prelucrarii efectuate pe baza consimtamantului inainte de retragerea acestuia;
- dreptul de a depune o plangere in fata unei autoritati de supraveghere;
Furnizarea de catre client a datelor cu caracter personal reprezinta o obligatie contractuala. Nerespectarea acestei obligatii cu privire la datele cu caracter personal necesare incheierii si executarii contractului poate detemina imposibilitatea realizarii acestor operatiuni.

CLIENT (CALATOR),                                                                                    DATA:
Nume, prenume: 
_________________________________                                              _________________
Semnatura:
________________________________